cabot trail dag 3 skyline trail

22 juli 2017 - Petit Étang, Canada

Vannacht wat onweer en regen gehoord. Maar vanochtend scheen de zon weer en stond er een heerlijk windje. Vandaag een kleine twee uur rijden naar de skyline trail Ik denk de bekendste en een stuk makkelijker dan de Franey trail.
Dat kon je al Zien aan de parkeer plaats die vele malen groter was. Deze is voor meer mensen toegankelijk.
We hebben heerlijk genoten van de wandeling. Eerst het makkelijke pad naar de boardwalk waar je met traptreden dan naar beneden kan voor het uitzicht over de cabot trail die daar weer verder langs de kust loopt. Daarna weer omhoog en willen we ook de lus maken. Dit.is een natuurlijk pad met stenen en boomwortels. En loop je langs de kust in een lus terug . Zie foto. En wat een heerlijk weer we boffen echt nu een heerlijk windje waardoor er ook geen muggen of vervelende vliegen zijn die bijten. Uiteindelijk dan ook een vrouwtjes eland met jong maar die zien wij zelf niet, ligt waarschijnlijk. Daarna gaat moeder ook liggen in de struiken. En dan is ze moeilijk te zien. Savonds lekker gegeten in cheticamp en de zonsondergang gezien terwijl de anderen op zoek waren naar glas stenen. We slapen in petit etang.Direkt naast de ingang van het park.