13juli Québec city

13 juli 2017 - Stoneham-et-Tewkesbury, Canada

Vandaag om 9.30 na het ontbijt vertrokken naar Québec. Vandaag ben ik maar weer eens achter het stuur gekropen was ook niet zo ver 1,5 uur ongeveer vanaf Shawinigan. Ik had thuis al gekeken waar we het beste konden parkeren en zo liepen we zo petit champlain in. Leuke winkelstraatjes. De trappen omhoog naar o.a. ook de citadel waar we toevallig om 13.00 precies een stuk van de wissel van de wacht zagen. Later nog heerlijk geluncht met het.mooie weer ze gaven 22 Gr op maar voelde als 30 en zochten dus ook steeds de schaduw op met wandelen. Daarna nog naar de Mont Morency watervallen gereden. Maar een weg was afgesloten en niet iedereen had de behoefte om het te zien van dichterbij , van de snelweg hebben we het ook gezien.Daarna lekker naar het hotel eerst wat file en lekker nog wezen zwemmen buiten en in de jacuzzi. We kijken tegen de skihelling aan van Stoneham. Morgen naar petit Saguanai. Via pointe noire waar we beluga s en whales willen spotten. Daarna naar ons verblijf voor twee nachten bij mensen die de souterain verhuren met alles erop en eraan zodat er s avond lekker gewassen kan worden en alles weer fris de koffer in kan. Verder willen we er lekker gaan kanoën zolang mijn schouders het aankunnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loes:
    14 juli 2017
    Quebec doet een beetje Engels aan, als je niet beter weet denk je dat je ergens langs zuidkust van Engeland bent.
    Of Frankrijk stel ik me zo voor.
  2. Syl:
    15 juli 2017