op weg naar o.a. de baluga s petit saguenay. Tadoussac.

14 juli 2017 - Petit-Saguenay, Canada

Vandaag weer schitterend weer dus lekker de korte broek aan. Na ongeveer een uur rijden hebben we een tussenstop gemaakt bij Saint -Anne canyon. Een kloof met 3 hangbruggen waar je ook kan survivallen. Maar aangezien we ook naar de baluga s willen blijft het bij een wandeling over de hangbruggen, wel entree betalen. Na 40 min. Zijn we al weer uitgewandeld. Vele traptreden en het water voel ik zo omlaag gaan over mijn rug lopen. Hebben daar ook mooi een slechtvalk jonkie gefotografeerd die verraden zich door zijn moeder steeds te roepen.
Daarna reizen we verder en bij point Noire kunnen we baluga s al spotten volgens het vrouwtje bij het entree waren ze nu Saguenay rivier en niet hier. Maar gelukkig had ze het mis. Vele baluga s, valt ook erg op dat wit in het water. Ze zijn wel ver weg. Daarna nemen we de gratis ferry naar Tadoussac ook daar nog langs de kust gekeken. En ook nog 30 min verderop bij een park . Maar daar waren al heel veel zeezoog dieren langs wezen zwemmen en helaas nu niet om 17.00 en om 18.00 ging het park dicht En voel je dat het bij het water ineens koeler wordt. Ook wel lekker daarvoor brandde de zon lekker in je nek. Daarna weer terug naar de ferry en daarna nog een uur naar ons verblijf  bij mensen in petit Saguenay. Souterrain met wasmachine en alles erop en eraan ook keuken enz. Dus even aan de was nu. Morgen heeft die meneer voor ons een kano tocht gereserveerd. Dus vroeg weg om 9.00 uiterlijk vertrekken want weer terug naar waar we rond 17.00 waren dus weer met de Ferry ( duurt 10 min ook ongeveer, vandaag konden we er twee keer meteen op zonder te wachten)

1. (O)ma:
    15 juli 2017
    Ik ben op de camping het is bijna half twee en probeer teskypen xxxoma