27-2 China town Brooklyn brug en ferry staten island

27 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag een strakblauwe lucht. Dus we lopen via Times square naar de metro en reizen af naar flat iron. Daar lopen we weer een stuk en nemen vervolgens nog een stuk met de metro. We lopen door China town. Maar konden Little italy niet echt vinden. agenda we. Paar Italiaanse dingen. Maar geen bakker met canoli als ik het goed schrijf. Daarna weer met de metro verder naar Brooklyn. Om vanaf die kant terug de Brooklyn bridge terug te lopen. Maar eerst langs het park waar je mooi de skyline van Manhattan ziet. Eenmaal over de brug de metro naar de ferry genomen die gratis naar staten island vaart en dan kom je lang het Vrijheidsbeeld beeld. Daar weer even eraf en weer terug. We besluiten daarna de bus uptown te pakken zodat we lekker konden uitrusten en wat konden zien. Het was een gezellige rit. Eerst een paar oudere in de bus die allerlei tips geven als ze weten dat wij toerist zijn. Het wordt een geel thee kransje met 3 mensen die niet bij elkaar horen. Heel gezellig. De rit was een uur naar ons hotel. Er was ook een kortere rit naar die ging maar tot de 42 ste straat en haast hadden we niet.
Een schitterende dag de winkel terras ging soms uit. Zo lekker warm.