kajakken op zoek naar baluga en andere zeedieren. in de St Lawrence rivier

15 juli 2017 - Petit-Saguenay, Canada

Zaterdag had de eigenaar van onze b&b een kajak excursie geregeld. Was wel weer een stuk rijden naar waar we de dag ervoor waren. Maar het was een geweldige ervaring. 1 minky whale kwam voor onze boot langs en zo'n 150 grijze zeehonden gingen links en recht langs onze kajak , en dat bleek heel bijzonder dat was in 4 jaar niet meer gebeurd en deze dagen waren ze al een paar keer daar gezien. Verder hebben we weer vele beluga s vanaf de kant en de ferry kunnen zien. Ze bevallen namelijk nu in de saguenay rivier in een baai. En komen er ook eten . S Avonds was het zo stil op point noire en kwamen er ineens heel veel en kon je ze ook horen uitblazen. Ook meerdere keren de dwergvinvis gezien ( minky whale) 5-9 meter lang zijn die. Een geweldige zonnige warme dag weer. Eenmaal terug aan de strijk koffer weer gevuld met schone was. Moest wel strijken want in het souterrain wilde de was die niet in de droger kon niet goed drogen.